4x4, Coupe, sport

Prezentacja nowego Porsche Panamera

Porsche przedstawiło nową generację Panamery, w której przekonstruowano silniki i skrzynie biegów, udoskonalono podwozie, zaś koncepcję obsługi i prezentacji informacji zdefiniowano na nowo, z myślą o przyszłości.

Od strony wizualnej nowy model Porsche odznacza się ekspresyjnym designem: smukłymi, dynamicznymi proporcjami, mocnymi podkreślonymi tylnymi błotnikami, atletycznie wyrzeźbionym profilem oraz płynnie opadającą linią dachu, obniżoną z tyłu o 20 mm.

We wnętrzu nowego modelu Panamery czarne panele i interaktywne wyświetlacze łączą przejrzysty, intuicyjny interfejs użytkownika z praktycznymi wymogami, jakie stawia obsługa samochodu. Liczba klasycznych przycisków i konwencjonalnych instrumentów sterowania została ograniczona, a ich miejsce zajęły panele dotykowe oraz indywidualnie konfigurowane ekrany.

Wszystkie silniki drugiej generacji modelu Panamera zostały przekonstruowane tak, aby były jeszcze mocniejsze, ale równocześnie oszczędniejsze. W chwili debiutu dostępne będą trzy nowe jednostki biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które zostaną zaoferowane w wersjach: Panamera Turbo, Panamera 4S oraz Panamera 4S Diesel. Każda z nich – w tym, po raz pierwszy, wysokoprężna – jest wyposażona w stały napęd na obie osie, a także nową, 8-stopniową przekładnię dwusprzęgłową Porsche (PDK). Panamera Turbo z benzynowym silnikiem V8 osiąga moc 550 KM, Panamera 4S z benzynową jednostką V6 – 440 KM, natomiast wysokoprężny motor V8 w modelu Panamera 4S Diesel generuje moc 422 KM oraz potężny maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm.

Nowe Porsche Panamera otrzymało liczne systemy wspomagające, które sprawiają, że rośnie wygoda i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich debiutuje m.in asystent jazdy nocnej, wykrywający ludzi oraz duże zwierzęta, niewidoczne lub słabo widoczne po zmroku, za pomocą kamery termowizyjnej i pokazujący kolorowe ostrzeżenia na panelu wskaźników. Jeszcze nowocześniejszy jest nowy system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Bazując na informacjach z nawigacji, sygnałów z radaru i sensorów wideo, wylicza on optymalny stopień przyspieszenia, bądź opóźnienia, po czym dobiera właściwe przełożenie i fazy toczenia się dla najbliższych 3 km. W ten sposób elektroniczny pilot automatycznie uwzględnia również zakręty, wzniesienia, a także obowiązujące po drodze ograniczenia prędkości.

Pierwsze samochody pojawią się u dealerów 5 listopada br. Ceny w Polsce startują od 523 620 PLN z VAT za model Panamera 4S. Panamera 4S Diesel kosztuje od 543 540 PLN, natomiast Panamera Turbo – od 746 190 PLN.

Tagi: , , , , , , , ,